Vet verliezen met een koolhydraatarm dieet 

Als je graag vet wilt verliezen, dan zul je je eetgewoonten moeten aanpassen en meer aan sport moeten doen. Diëten zijn er in allerlei soorten en maten, maar tegenwoordig wordt veel mensen een koolhydraatarm dieet aangeraden om vet te verliezen.  

Koolhydraten zijn energie  

Hoewel je lichaam koolhydraten nodig heeft voor energie, wordt een teveel aan koolhydraten opgeslagen als vet. Koolhydraten zij eigenlijk niks anders dan suikers. Logischerwijs vind je veel koolhydraten dus in producten waar veel suikers in zitten, zoals koek en snoep. Maar ook in brood, rijst en fruit vind je koolhydraten. Er zijn echter langzame en snelle koolhydraten. Waar langzame koolhydraten heel geleidelijk door je lichaam worden opgenomen en je bloedsuikerspiegel dus stabel houden, zorgen snelle koolhydraten juist voor een enorme piek en daarna een snelle daling. De misschien wel bekende suikerdip, waarna je weer opnieuw zin krijgt in suiker.  Meer hierover op: https://www.droogtrainenacademie.nl/koolhydraatarm-dieet-vetverlies/ 

Andere voedingsstoffen 

Door een koolhydraatarm dieet te volgen zorg je ervoor dat je weinig koolhydraten binnen krijgt, en datgene wat je eet zijn langzame koolhydraten. Daarnaast eet je vooral veel eiwitten en een normale hoeveelheid vet. Omdat je lichaam zijn energie niet meer uit de suikers kan halen, zal het vet in je lichaam gaan verbranden om toch aan energie te komen. Als je daarbij extra sport en dan met name krachttraining, zorg je er voor dat je je spieren behoudt en ontwikkelt. Vooral de eiwitten zijn een belangrijke toevoeging die zorgt voor spierherstel en spierbehoud.  

Wil je vet verliezen op een gezonde manier, zorg er dan voor dat je een koolhydraatarm dieet gaat volgen en combineer dit met een goede krachttraining, specifiek voor jouw lichaam en levensstijl.